Síla blogu aneb Proč je blog důležitý pro váš web?

Posted on

Je pravda, že psaní blogu je běh na dlouhou trať a málokdo si dokáže představit, co publikace pravidelných článků obnáší. Na druhou stranu se to ale skvěle vyplatí. Především pak v dnešní době, kdy je konkurence opravdu velká. Byť je blog jednou z nejlevnějších variant marketingu, věnuje se mu jen hrstka webů. Je zde tedy prostor pro to, jak díky blogu vyniknout před konkurencí. Což se časem začne projevovat na hodnocení vašeho webu a umisťování ve vyhledávačích. Obsah samozřejmě musí být zajímavý a originální, což znamená neokopírovaný text z jiného webu.

Dejte o sobě lidem vědět a buďte pro ně těmi pravými profíky v oboru

Díky blogu máte prostor pro to, abyste návštěvníkům vašich stránek dali vědět vaše přidané hodnoty. V dnešní době lidi zajímá i váš příběh. Nejen to, co nabízí desítky dalších webů – stejné produkty, stejné informace, stejné slevy apod. Řekněte lidem, proč se právě věnujete tomu, čemu se věnujete. Lépe si k vám najdou cestu.

Zároveň se jim budou lépe číst odborné články od někoho, o kom znají celý příběh a s kým se mohou ztotožnit. Budujete tím zdarma svůj brend. Když pak přidáte odborné informace do blogu, budete spíše vnímáni jako odborníci a někdo, komu mohou návštěvníci webu důvěřovat. Což je v dnešní době skutečně k nezaplacení.

Lepší hodnocení a návštěvnost webových stránek

Na to, abyste se mohli se svými příspěvky umístit na předních stránkách vyhledávačů a stali jste se lépe dohledatelní se svými články, má vliv i pravidelné přidávání kvalitního obsahu. Dejte ale pozor na to, aby byl obsah co nejvíce originální a především musí mít přínos pro čtenáře. Jedině tak si otevřou váš další článek a v budoucnu se na vaše stránky zase vrátí. Pokud váš článek bude nezajímavý, příliš dlouhý nebo špatně čitelný, přijdete tak o čtenáře.

Pro kvalitní a užitečný obsah se lidé budou nejen pravidelně vracet, ale také jej budou sdílet na sociálních sítích, což je pro vás také dobrá a levná reklama. 

Více návštěv na webu, větší šance na pasivní příjmy

Nejen díky informacím, které na webu uvádíte a které se dají zájemcům prodávat (např. ebooky atd.), ale i díky jiným nástrojům můžete svůj příjem navýšit. Jestliže je vaše návštěvnost zajímavá, můžete na stránky umístit např. reklamní bannery Sklik nebo Google AdSense

Pomůžete jiným, ale především i sobě

Webové stránky si dnes může zařídit opravdu kdokoliv, kdo má chuť a čas, případně peníze na jejich vybudování. Svým zajímavým a třeba i naučným obsahem pomůžete druhým. Abyste na webu měli aktuální informace, je třeba se neustále vzdělávat, čímž pomáháte i sobě ve svém rozvoji. 

Jak dosáhnout čtivého a kvalitního obsahu?

Aby si váš článek vůbec někdo otevřel, musí zaujmout již jeho nadpis. Zapomeňte na nudné dlouhé titulky. Buďte výstižní a někdy i bulvární. Lidé to mají rádi. Užívejte věty jako např. – 4 tipy pro úspěšný svět podnikání, Také váháte, jak vybrat barvy na web? nebo Jak díky webu vydělávat?

Články musí být srozumitelné a přehledné. Snažte se v každém odstavci vyzdvihnout důležité informace. Pro uživatele to bude přínosné, než když budou číst článek v podobě jednoho odstavce. 

Věty by měly být krátké. Jinak riskujete, že je nikdo nedočte. Užívejte maximálně 1 hlavní a 1 vedlejší větu v souvětí. Vyvarujte se naopak dlouhým, rozvitým větám. Takové věty se špatně čtou. 

Velký pozor věnujte gramatice a chybám v textu. I když se i mistr tesař někdy utne, text s hrubkami je spíše pro smích. Nejste zrovna přeborníky v českém jazyce? Investujte peníze do rychlého kurzu nebo zaplaťte někomu za korekci. Vyplatí se vám to. Můžete také využít služeb online nástrojů, jako jsou pravidla nebo slovník synonym, aby se neopakovala stejná slova dokola. 

I díky atraktivním obrázkům získáte zalíbení u návštěvníků webu. Pokud budou obrázky dobře popsané, pak i u vyhledávačů budete mít plus. 

Poskytněte lidem zdroje, kde získají dodatečné informace, případně kde naleznou formuláře ke stažení apod. Jde o prolinkování, které zvyšuje relevantnost vašich stránek.

Máte-li kvalitní a čtivý obsah, dejte o něm vědět

Své články sdílejte nejen na sociálních sítích, ale také přes email svým známým. Mohou jej doporučit dalším osobám. Až budete mít vybudovanou síť kontaktů z vašeho webu, newsletter je další zdroj, jak získat pravidelné návštěvníky. 

Svůj web podpořte reklamou na různých webech. Ideálně oborových. Nemáte-li dostatek prostředků, určitě pomůže web Stovkomat.cz, kde můžete získat levně marketingové a jiné služby. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *